13 maja 2025 r. – egzamin z języka polskiego
14 maja 2025 r. – egzamin z matematyki
14 maja 2025 r. – egzamin z języka angielskiego
13 maja 2025 r. – egzamin z języka polskiego
14 maja 2025 r. – egzamin z matematyki
14 maja 2025 r. – egzamin z języka angielskiego
PUNKT WIDZENIA - 19 maja 2025
Warsztaty graficzne podczas, których uczniowie wykonają kompozycje plastyczne techniką kolografii.
Autorem i prowadzącym warsztaty będzie artysta grafik dr Piotr Florianowicz z Katedry Projektowania Graficznego, Wydział Sztuk Pięknych UMK w Toruniu.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu kulturalnego polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej 2025 w ramach programu dotacyjnego SYNERGIE
Info o projekcie
"Punkt widzenia" - Iinterdyscyplinarny projekt, którego założeniem jest propagowanie idei europejskich poprzez działania kulturalne w przestrzeniach wspólnych, a także wspieranie realizacji priorytetów Polskiej Prezydencji w Radzie UE: solidaryzmu społecznego i wspólnoty. Celem programu jest wsparcie projektów kulturalnych stwarzających warunki do wzmacniania przynależności lokalnych społeczności w Polsce do Unii Europejskiej oraz promowanie praw podstawowych Unii. Celem jest poszukiwanie korelacji pomiędzy historią, a teraźniejszością – czerpiąc z europejskich korzeni – pokażemy ich kontekst i znaczenie we współczesnym świecie. Projekt zakłada szereg działań twórczych, wykładów i spotkań dotyczących prawa obywateli UE, wzmacniających poczucia przynależności i zwracających uwagę na dziedzictwo kulturowe Polski i Europy.
Projekt otrzymał dofinansowanie w konkursie organizowanym przez Narodowe Centrum Kultury w ramach programu "Synergie", który jest elementem krajowego programu kulturalnego Prezydencji Rzeczypospolitej Polskiej w Radzie Unii Europejskiej, przypadającej na okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2025 roku.
Autorem i koordynatorem projektu jest dr Piotr Florianowicz
Katedra Projektowania Graficznego UMK Wydział Sztuk Pięknych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
#Poland25EU #KulturaJestWspólna Narodowe Centrum Kultury
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Polish presidency of the Council of the European Union
W działania twórcze włączeni są studenci z kierunków: Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, Grafika, Prawo oraz młodzież ze szkół średnich i podstawowych. Podsumowaniem warsztatów będzie wystawa plakatów i grafik w przestrzeni otwartej miasta Torunia oraz dwie publikacje.
Organizatorem głównym zadania jest Fundacja Amicus Universitatis Nicolai Copernici w Toruniu.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu kulturalnego polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej 2025 w ramach programu dotacyjnego SYNERGIE.
Fragmenty lektur szkolnych, omawianych na lekcjach języka polskiego w klasach 4-8 S.P., czytane były na głos przez uczestników Konkursu Głośnego Czytania, który odbył się w naszej szkole 5 maja 2025 r.
Uczniowie ćwiczyli, w szkole oraz w domu, czytanie na głos wybranych fragmentów lektur: „Akademia Pana Kleksa”, „Tajemniczy ogród”, „Hobbit, czyli tam i z powrotem”, „Mały Książę” oraz „Kamienie na szaniec”, aby podczas konkursu przeczytać wybrane teksty poprawnie, wyraźnie, płynnie, bez pomyłek, z odpowiednią intonacją, zwracając uwagę na znaki interpunkcyjne: przecinki, kropki, wykrzykniki, znaki zapytania.
14 uczniów zaprezentowało umiejętności czytelnicze ukazujące efekty swojej pracy nad brzmieniem i modulacją głosu, aby zaciekawić słuchaczy swoim czytaniem.
Spośród uczniów klas 4-6 najładniejszej interpretacji tekstu dokonali i otrzymali nagrody i wyróżnienia następujący uczniowie:
I miejsce – Manuel T. - kl. 6A
II miejsce – Antoni G. - kl. 5A
III miejsce – Patrycja N. - kl. 4A
Wyróżnienie – Anna O. - kl. 6
Wyróżnienie – Michał S. - kl. 6
Wśród uczniów klas 7-8 wyróżnili się pięknym, głośnym czytaniem i otrzymali nagrody następujący uczniowie:
I miejsce – Weronika G. - kl. 7
II miejsce – Wanessa N. - kl. 7Ab
III miejsce – Szymon B. - kl. 7Ab
Wyróżnienie – Karolina C. - kl. 7
Wyróżnienie – Łukasz G-R. - kl. 7Aa
Wszystkim uczestnikom dziękujemy za tak rzetelne, staranne i odpowiedzialne przygotowanie się do konkursu, bowiem głośne czytanie wymaga od każdego poświęcenia czasu, ćwiczeń, powtórzeń, zrozumienia treści, pracy nad koncentracją uwagi, oswojenia się ze swoim głosem i przełamania tremy podczas występu przed publicznością.
Nagrodzonym uczniom i wszystkim uczestnikom gratulujemy i zachęcamy do czytania książek i poznawania dalszych przygód bohaterów ukazanych w przeczytanych fragmentach lektur.
organizatorzy: Marzanna Suda, Iwona Orłowska, Lucyna Błeszyńska
Sprawozdanie z konkursu „ Bohaterowie naszych lektur”
W kwietniu 2025 r. odbył się dla uczniów klas 4-8 szkoły podstawowej konkurs plastyczny związany tematycznie z językiem polskim. Zadaniem uczestników było wykonanie pracy plastycznej przedstawiającej wybranego bohatera lub wydarzenie z lektury zawartej
w podstawie programowej. Uczniowie chętnie wzięli udział w konkursie wykazując się doskonałą znajomością poznanych lektur poprzez interesujące odzwierciedlenie w pracach plastycznych elementów świata przedstawionego w przeczytanych książkach. Uczestnicy konkursu stworzyli ilustracje do lektur m.in.: „Akademia Pana Kleksa”, „Mitologia grecka”, „Balladyna”, „Hobbit, czyli tam i z powrotem”, „Mały Książę”, „Opowieść wigilijna”, „Pinokio”, „Tajemniczy ogród” i innych znanych im lektur.
Pani Marta Szulc - nauczycielka plastyki - oceniła prace biorąc pod uwagę zgodność prac z tematem konkursu, staranność i samodzielność ich wykonania oraz pomysłowość i oryginalność ilustracji i przyznała wspólnie z organizatorkami następujące miejsca:
Miejsce |
Imię i nazwisko |
Klasa |
Lektura / bohater z lektury |
Klasy 4-6 |
|||
I |
Liliana R. |
4A |
Akademia Pana Kleksa |
II |
Patrycja N. |
4A |
Akademia Pana Kleksa |
II |
Antoni G. |
5A |
Syzyf |
III |
Tomasz B. |
4A |
Kajko i Kokosz |
III |
Damian S. |
6 |
Hobbit |
Wyróżnienie |
Anna O. |
6 |
Dedal i Ikar |
Klasy 7-8 |
|||
I |
Laura Sz. |
7 |
O rybaku i złotej rybce - Złota rybka |
II |
Martyna C. |
7 |
Mały Książę |
II |
Dawid M. |
7 |
Pinokio |
III |
Karolina C. |
7 |
Tajemniczy ogród |
III |
Oliwia S. |
7Aa |
Balladyna |
Wyróżnienie |
Wanessa N. |
7Ab |
Mały Książę |
Nagrodzonym i wyróżnionym uczniom gratulujemy i zachęcamy do czytania lektur i poznawania ciekawych historii ich bohaterów.
Organizatorzy: Marzanna Suda, Iwona Orłowska, Lucyna Błeszyńska
Plastyczny Konkurs Logopedyczny - "Logopedyczny prezent od królika wielkanocnego”
Dzieci z oddziałów przedszkolnych i z wczesnego wspomagania rozwoju wykonywały prace plastyczne na konkurs „Logopedyczny prezent od królika wielkanocnego”, który został zorganizowany w kwietniu w KPSOSW w Toruniu. „Wielkanoc to czas radości, a w szczególności wyczekiwanie na prezenty od królika, który kica po trawie i zostawia niespodzianki dla naszych dzieci”.
Praca plastyczna miała ilustrować elementy świąt wielkanocnych z dodatkowym obrazkiem wymarzonego prezentu, czyli zabawek, które chciałaby otrzymać od królika wielkanocnego. Ilustracje ozdabiane były kolorowymi naklejkami - symbolami wielkanocnych pisanek, kurczaczków, baranków, wiosennych kwiatków. W czasie tworzenia prac plastycznych dzieci ćwiczyły poprawny sposób mówienia, wzbogacały zasób słownictwa w zakresie tradycji wielkanocnych oraz usprawniały prace aparatu oddechowego. Uczestnicy za udział otrzymali nagrody i dyplomy.
Opracowała: Anna Pawluczuk
Dnia 3 kwietnia 2025 roku w KPSOSW nr 1 w Bydgoszczy odbył się II Wojewódzki Konkurs Wiedzy i Umiejętności „Rozwijamy hotelowe pasje” dla uczniów w zawodzie Pracownik Pomocniczy Obsługi Hotelowej.
Naszą szkołę reprezentował zespół: Michał Zalewski z klasy IId oraz Kacper Gadzimski z klasy IIIb.
Konkurs był zorganizowany w dwóch etapach: części teoretycznej oraz wykonaniu zadania praktycznego polegającego na przygotowaniu jednostki mieszkalnej dla gościa.
Po zakończonym konkursie wszyscy uczestnicy i nauczyciele mieli możliwość obejrzenia pokazu kuchni molekularnej z wykorzystaniem ciekłego azotu wykonanego przez pracownika restauracji 5 – gwiazdkowego hotelu.
Nasi uczniowie wykazali się zaangażowaniem oraz świetną współpracą, dzięki którym zajęli II miejsce.
Uczniowie otrzymali atrakcyjne nagrody oraz puchar, który został przekazany na ręce dyrekcji KPSOSW w Toruniu.
Była to wyjątkowa okazja dla uczniów, by sprawdzić swoje umiejętności w branży hotelarskiej, zdobyć nowe doświadczenie i rozwijać swoje pasje.
Serdeczne gratulacje!
Agnieszka Dziduch – Gręda
W dniu 3 kwietnia 2025 roku w K-PSOSW nr 1 im. L.Braille'a w Bydgoszczy odbył się II Wojewódzki Konkurs "Budzimy kulinarne zmysły" dla uczniów kształcących się w zawodzie Pracownik Pomocniczy Gastronomii.
Tematem przewodnim tegorocznego konkursu była "Naleśnikowa bitwa smaków". Zadanie uczestników konkursu polegało na przygotowaniu dania z naleśnikiem w roli głównej i zaserwowaniu na przygotowanym przez siebie stole.
Naszą szkołę reprezentowali Zuzanna Gołaś i Mateusz Łukiewski z klasy IIa, którzy zajęli II miejsce.
Udział w konkursie był znakomitą okazją do sprawdzenia swoich umiejętności zawodowych, rozwijania własnej kreatywności, integracji i komunikacji oraz sprawdzenia się w sytuacjach trudnych. Nabyte doświadczenia z pewnością zaprocentują w przyszłości.
Serdecznie gratulujemy!
Renata Janicka