"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat".
Janusz Korczak
Nabór do Kujawsko-Pomorskiego Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego
Nabór dzieci na zajęcia w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka
1. Nabór dzieci na zajęcia w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka w Kujawsko-Pomorskim Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Toruniu odbywa się przez cały rok szkolny z zachowaniem terminów ujętych w Regulaminie.
2. Rodzic, który wyraża chęć zapisania dziecka na zajęcia WWRD ma obowiązek potwierdzić ten fakt drogą mailową na adres wicedyrektora ds. kształcenia przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Rodzic otrzymuje informację zwrotną dotyczącą przyjęcia woli zapisania dziecka na zajęcia WWRD wraz z niniejszym Regulaminem.
3. Podstawą przyjęcia dziecka na zajęcia jest opinia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
4. Termin i sposób spotkań z rodzicami w celu przeprowadzenia procesu naboru ustalany jest indywidualnie, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z Wicedyrektorem ds. kształcenia przedszkolnego i wczesnoszkolnego.
5. Nabór odbywa się poprzez osobiste lub listowne złożenie w wersji papierowej do 31 marca każdego roku:
a. opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
b. karta zgłoszenia dziecka na zajęcia w ramach WWRD – załącznik nr 1a do Regulaminu;
c. obowiązek informacyjny – załącznik nr 1 b do Regulaminu;
6. Dyrektor Ośrodka do 10 kwietnia br. informuje pisemnie Rodziców o wstępnym zakwalifikowaniu lub niezakwalifikowaniu dziecka na zajęcia.
7. Do 30 kwietnia br. Rodzic potwierdza wolę zapisu dziecka na zajęcia WWRD.
8. Rodzic, który wyraża chęć zapisania dziecka na zajęcia WWRD ma obowiązek potwierdzić ten fakt drogą mailową na adres wicedyrektora ds. kształcenia przedszkolnego. Rodzic otrzymuje informację zwrotną dotyczącą przyjęcia woli zapisania dziecka na zajęcia WWRD wraz z niniejszym Regulaminem.
9. Między 1 maja a 20 czerwca br. odbywa się nabór uzupełniający.
10. Do dnia 20 czerwca należy złożyć pełną dokumentację kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia od 1 września.
11. O kolejności przyjęcia dziecka decyduje data przesłanego maila, o którym mowa w § 2 pkt. 2 oraz terminowego dostarczenia pełnej dokumentacji.
12. W przypadku większej liczby chętnych dzieci/uczniów tworzona jest lista rezerwowa.
13. Miejsce na liście rezerwowej zależy od kolejności zgłoszenia chęci przyjęcia dziecka do Wicedyrektora ds. kształcenia przedszkolnego i wczesnoszkolnego.
14. O przyjęciu dziecka Dyrektor Ośrodka informuje Rodziców do 10 lipca każdego roku.
15. Warunkiem wpisania dziecka na zajęcia WWRD jest otrzymanie zgody wydanej przez Urząd Marszałkowski w Toruniu.
Dodatkowych informacji udziela wicedyrektor ds. kształcenia przedszkolnego i wczesnoszkolnego
pani Emilia Kwiatkowska
pod numerem telefonu (+48) 502 695 379
Nabór kandydatów do Oddziału Przedszkolnego
1. Za nabór dzieci do oddziałów przedszkolnych oraz uczniów klas 1-3 Szkoły Podstawowej odpowiada Wicedyrektor ds. kształcenia przedszkolnego i wczesnoszkolnego.
2. Nabór do oddziałów przedszkolnych w Szkole Podstawowej nr 25 w Toruniu odbywa się poprzez osobiste lub listowne złożenie dokumentów w wersji papierowej:
a. orzeczenie lub kopię o potrzebie kształcenia specjalnego lub zaświadczenie
z PPP o rozpoczętym procesie diagnostycznym;
b. wniosek o przyjęcie dziecka do oddziałów przedszkolnych do KPSOSW w Toruniu do 31 marca każdego roku – załącznik nr 2a do Regulaminu;
c. obowiązek informacyjny – załącznik nr 2b do Regulaminu;
d. kopię orzeczenia o niepełnosprawności – jeśli dziecko posiada;
e. aktualne zdjęcie przesłane w wersji elektronicznej na adres sekretarz@sosw.torun.pl (zdjęcie musi przedstawiać twarz ucznia na wprost, bez nakrycia głowy i okularów przeciwsłonecznych, włosy nie mogą zasłaniać twarzy, musi być jednolite, gładkie, jasne tło, dobra ostrość i naturalne kolory twarzy, wizerunek powinien obejmować ucznia od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70 – 80 % fotografii, zdjęcie w formacie JPG musi mieć wymiary 496x354 px, obowiązuje nazwa pliku ze zdjęciem według schematu: imię i nazwisko).
3. Termin i sposób spotkań z rodzicami w celu przeprowadzenia procesu naboru ustalany jest indywidualnie, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z Wicedyrektorem ds. kształcenia przedszkolnego i wczesnoszkolnego lub Wicedyrektorem ds. kształcenia podstawowego.
4. Rodzic, który wyraża chęć zapisania dziecka/ucznia do Szkoły Podstawowej ma obowiązek potwierdzić ten fakt drogą mailową na adres wicedyrektora ds. kształcenia przedszkolnego i wczesnoszkolnego lub wicedyrektora ds. kształcenia podstawowego. Rodzic otrzymuje informację zwrotną dotyczącą przyjęcia woli zapisania dziecka/ucznia do Szkoły Podstawowej wraz z niniejszym Regulaminem.
5. Wicedyrektor ds. kształcenia przedszkolnego i wczesnoszkolnego lub Wicedyrektor ds. kształcenia podstawowego do 10 kwietnia br. informują pisemnie Rodziców o wstępnym zakwalifikowaniu lub niezakwalifikowaniu dziecka/ucznia do oddziału.
6. Do 30 kwietnia br. Rodzic potwierdza wolę zapisu dziecka/ucznia do oddziału, do którego zostało zakwalifikowane.
7. Między 1 maja a 20 czerwca br. odbywa się nabór uzupełniający.
8. Do dnia 20 czerwca należy złożyć pełną dokumentację kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia od 1 września.
9. KPSOSW w Toruniu prowadzi nabór przez cały rok szkolny i przyjmuje dzieci/uczniów w zależności od dostępności wolnych miejsc w oddziale, do której dziecko/uczeń mogłoby być przyjęte.
10. W przypadku większej liczby chętnych dzieci/uczniów tworzona jest lista rezerwowa.
11. Miejsce na liście rezerwowej zależy od kolejności zgłoszenia chęci przyjęcia dziecka/ ucznia do Wicedyrektora ds. kształcenia przedszkolnego i wczesnoszkolnego lub Wicedyrektora ds. kształcenia podstawowego.
12. Terminy naboru dzieci/uczniów w ciągu roku szkolnego ustalane są indywidulanie z Rodzicami dziecka/ucznia.
13. W przypadku zwolnienia miejsca w oddziale w ciągu roku szkolnego o kolejności przyjęcia decyduje rodzaj niepełnosprawności, poziom funkcjonowania, wiek dziecka/ucznia oraz miejsce na liście rezerwowej.
14. Doboru dzieci/uczniów do poszczególnych grup dokonują wicedyrektorzy po konsultacji ze specjalistami (logopeda, rehabilitant, pedagog specjalny, terapeuta SI i inni) z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych, zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz możliwości psychofizycznych dzieci/uczniów.
15. Dyrektor do 30 czerwca każdego roku powołuje zespół ds. naboru, który dokonuje analizy przyjętej dokumentacji.
16. O przyjęciu dziecka/ucznia do KPSOSW w Toruniu Dyrektor Ośrodka informuje Rodziców do 10 lipca każdego roku.
17. Po otrzymaniu informacji o przyjęciu dziecka/ucznia Rodzic otrzymuje w wersji papierowej lub elektronicznej wniosek do Prezydenta Miasta lub Starostwa Powiatowego zgodnie z miejscem zamieszkania.
18. Warunkiem wpisania dziecka/ucznia na listę dzieci/uczniów jest otrzymanie przez KPSOSW skierowania z Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu.
Dodatkowych informacji udziela wicedyrektor ds. kształcenia przedszkolnego i wczesnoszkolnego
pani Emilia Kwiatkowska
pod numerem telefonu (+48) 502 695 379
Nabór uczniów do Szkoły Podstawowej nr 25
1. Za nabór uczniów klas 4-8 Szkoły Podstawowej odpowiada Wicedyrektor ds. kształcenia podstawowego.
2. Nabór do oddziałów szkolnych w Szkole Podstawowej nr 25 w Toruniu odbywa się poprzez osobiste złożenie lub listowne przesłanie w wersji papierowej do sekretariatu Ośrodka następujących dokumentów:
a. orzeczenie lub kopię o potrzebie kształcenia specjalnego lub zaświadczenie z PPP o rozpoczętym procesie diagnostycznym);
b. wniosek o przyjęcie ucznia do oddziałów szkolnych do KPSOSW
w Toruniu do 31 marca każdego roku – załącznik nr 3a do Regulaminu;
c. obowiązek informacyjny – załącznik nr 3b do Regulaminu;
d. kopię orzeczenia o niepełnosprawności – jeśli uczeń posiada;
e. aktualne zdjęcie przesłane w wersji elektronicznej na adres sekretarz@sosw.torun.pl (zdjęcie musi przedstawiać twarz ucznia na wprost, bez nakrycia głowy i okularów przeciwsłonecznych, włosy nie mogą zasłaniać twarzy, musi być jednolite, gładkie, jasne tło, dobra ostrość i naturalne kolory twarzy, wizerunek powinien obejmować ucznia od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70 – 80 % fotografii, zdjęcie w formacie JPG musi mieć wymiary 496x354 px, obowiązuje nazwa pliku ze zdjęciem według schematu: imię i nazwisko).
f. świadectwo ostatniej klasy (nie dotyczy uczniów rozpoczynających naukę w klasie pierwszej);
3. Termin i sposób spotkań z rodzicami w celu przeprowadzenia procesu naboru ustalany jest indywidualnie, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z Wicedyrektorem ds. kształcenia przedszkolnego i wczesnoszkolnego lub Wicedyrektorem ds. kształcenia podstawowego.
4. Rodzic, który wyraża chęć zapisania dziecka/ucznia do Szkoły Podstawowej ma obowiązek potwierdzić ten fakt drogą mailową na adres wicedyrektora ds. kształcenia przedszkolnego i wczesnoszkolnego lub wicedyrektora ds. kształcenia podstawowego. Rodzic otrzymuje informację zwrotną dotyczącą przyjęcia woli zapisania dziecka/ucznia do Szkoły Podstawowej wraz z niniejszym Regulaminem.
5. Wicedyrektor ds. kształcenia przedszkolnego i wczesnoszkolnego lub Wicedyrektor ds. kształcenia podstawowego do 10 kwietnia br. informują pisemnie Rodziców o wstępnym zakwalifikowaniu lub niezakwalifikowaniu dziecka/ucznia do oddziału.
6. Do 30 kwietnia br. Rodzic potwierdza wolę zapisu dziecka/ucznia do oddziału, do którego zostało zakwalifikowane.
7. Między 1 maja a 20 czerwca br. odbywa się nabór uzupełniający.
8. Do dnia 20 czerwca należy złożyć pełną dokumentację kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia od 1 września.
9. KPSOSW w Toruniu prowadzi nabór przez cały rok szkolny i przyjmuje dzieci/uczniów w zależności od dostępności wolnych miejsc w oddziale, do której dziecko/uczeń mogłoby być przyjęte.
10. W przypadku większej liczby chętnych dzieci/uczniów tworzona jest lista rezerwowa.
11. Miejsce na liście rezerwowej zależy od kolejności zgłoszenia chęci przyjęcia dziecka/ ucznia do Wicedyrektora ds. kształcenia przedszkolnego i wczesnoszkolnego lub Wicedyrektora ds. kształcenia podstawowego.
12. Terminy naboru dzieci/uczniów w ciągu roku szkolnego ustalane są indywidulanie z Rodzicami dziecka/ucznia.
13. W przypadku zwolnienia miejsca w oddziale w ciągu roku szkolnego o kolejności przyjęcia decyduje rodzaj niepełnosprawności, poziom funkcjonowania, wiek dziecka/ucznia oraz miejsce na liście rezerwowej.
14. Doboru dzieci/uczniów do poszczególnych grup dokonują wicedyrektorzy po konsultacji ze specjalistami (logopeda, rehabilitant, pedagog specjalny, terapeuta SI i inni) z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych, zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz możliwości psychofizycznych dzieci/uczniów.
15. Dyrektor do 30 czerwca każdego roku powołuje zespół ds. naboru, który dokonuje analizy przyjętej dokumentacji.
16. O przyjęciu dziecka/ucznia do KPSOSW w Toruniu Dyrektor Ośrodka informuje Rodziców do 10 lipca każdego roku.
17. Po otrzymaniu informacji o przyjęciu dziecka/ucznia Rodzic otrzymuje w wersji papierowej lub elektronicznej wniosek do Prezydenta Miasta lub Starostwa Powiatowego zgodnie z miejscem zamieszkania.
18. Warunkiem wpisania dziecka/ucznia na listę dzieci/uczniów jest otrzymanie przez KPSOSW skierowania z Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu.
Dodatkowych informacji dotyczących uczniów klas 4-8
udziela wicedyrektor ds. kształcenia podstawowego
pani Aleksandra Zach
pod numerem telefonu (+48) 501 920 055
Nabór uczniów do szkoły ponadpodstawowej
1. Nabór do Szkoły Ponadpodstawowej odbywa się poprzez osobiste złożenie lub listowne wysłanie w wersji papierowej następujących dokumentów:
a. orzeczenie lub kopię o potrzebie kształcenia specjalnego lub zaświadczenie z PPP o rozpoczętym procesie diagnostycznym);
b. wniosek o przyjęcie ucznia do oddziałów szkolnych do KPSOSW
w Toruniu do 31 marca każdego roku – załącznik nr 4a do Regulaminu;
c. obowiązek informacyjny – załącznik nr 4b do Regulaminu;
d. zaświadczenie z OKE;
e. zaświadczenie lekarskie z badania przeprowadzonego do celów sanitarno – epidemiologicznych (dotyczy branży gastronomicznej);
f. zaświadczenie lekarskie z Medycyny Pracy;
g. aktualne zdjęcie przesłane w wersji elektronicznej na adres sekretarz@sosw.torun.pl (zdjęcie musi przedstawiać twarz ucznia na wprost, bez nakrycia głowy i okularów przeciwsłonecznych, włosy nie mogą zasłaniać twarzy, musi być jednolite, gładkie, jasne tło, dobra ostrość i naturalne kolory twarzy, wizerunek powinien obejmować ucznia od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70 – 80 % fotografii, zdjęcie w formacie JPG musi mieć wymiary 496x354 px, obowiązuje nazwa pliku ze zdjęciem według schematu: imię i nazwisko).
h. świadectwo ukończenia Szkoły Podstawowej lub ostatniej klasy szkoły ponadpodstawowej.
2. Rodzic/pełnoletni kandydat, który wyraża chęć zapisania ucznia do szkoły ponadpodstawowej ma obowiązek potwierdzić ten fakt drogą mailową na adres wicedyrektora ds. kształcenia zawodowego i przysposobienia do pracy. Rodzic/pełnoletni kandydat otrzymuje informację zwrotną dotyczącą przyjęcia woli zapisania do szkoły ponadpodstawowej wraz z niniejszym Regulaminem.
3. Wicedyrektor ds. kształcenia zawodowego i przysposobienia do pracy do 10 kwietnia br. informuje pisemnie Rodziców/Pełnoletniego Ucznia o wstępnym zakwalifikowaniu lub niezakwalifikowaniu ucznia do oddziału.
4. Do 30 kwietnia br. Rodzic lub pełnoletni Kandydat potwierdza wolę zapisu do oddziału, do którego zostało zakwalifikowane.
5. Między 1 maja a 20 czerwca br. odbywa się nabór uzupełniający.
6. Do dnia 20 czerwca należy złożyć pełną dokumentację kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia od 1 września.
7. W przypadku większej ilości kandydatów niż miejsc w określonym zawodzie o kolejności przyjęcia do szkoły decyduje:
a. ocena z zachowania na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej,
b. szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej.
8. W przypadku zwolnienia miejsca w zespole klasowym, w ciągu roku szkolnego, o kolejności przyjęcia decyduje: kolejność na liście rezerwowej, ocena z zachowania na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, ocena z zachowania na świadectwie promocyjnym do klasy następnej, lub szczególne osiągnięcia ucznia w poprzedniej klasie.
9. O zakwalifikowaniu ucznia do KPSOSW w Toruniu Dyrektor Ośrodka informuje Rodziców do 10 lipca każdego roku.
10. Uczeń zakwalifikowany do Branżowej Szkoły 1 stopnia do dnia 20 lipca odbiera skierowania do lekarza medycyny pracy.
11. Po otrzymaniu zaświadczeń lekarskich kandydat niezwłocznie dostarcza je do szkoły.
12. W przypadku wolnych miejsc w klasie pierwszej istnieje możliwość zmiany zawodu.
13. W przypadku zmiany zawodu uczniów klasy drugiej lub trzeciej obowiązuje rekrutacja uzupełniająca.
14. Po otrzymaniu informacji o przyjęciu ucznia Rodzic/pełnoletni kandydat otrzymuje w wersji papierowej lub elektronicznej wniosek do Prezydenta Miasta lub Starostwa Powiatowego zgodnie z miejscem zamieszkania.
15. Warunkiem wpisania na listę uczniów jest otrzymanie przez KPSOSW w Toruniu skierowania z Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu.
Dodatkowych informacji dotyczących uczniów udziela
wicedyrektor ds. kształcenia zawodowego i przysposobienia do pracy
pani Agnieszka Majewska
pod numerem telefonu (+48) 883 647 684
Nabór uczniów do Branżowej Szkoły II stopnia
Informacji dotyczących naboru uczniów udziela
wicedyrektor ds. kształcenia zawodowego i przysposobienia do pracy
pani Agnieszka Majewska
pod numerem telefonu (+48) 883 647 684
Nabór uczniów do internatu
1. Do internatu przyjmowani są uczniowie poszczególnych szkół wchodzących w skład KPSOSW w Toruniu.
2. W pierwszej kolejności do internatu przyjmowani są uczniowie kontynuujący naukę w szkołach wchodzących w skład KPSOSW w Toruniu.
3. Rodzic/pełnoletni kandydat, który wyraża chęć zapisania nowoprzyjętego ucznia do internatu ma obowiązek potwierdzić ten fakt drogą mailową na adres Kierownika Ośrodka. Rodzic/pełnoletni kandydat otrzymuje informację zwrotną dotyczącą przyjęcia woli zapisania do internatu.
4. Dla uczniów kontynuujących naukę termin składania deklaracji w wersji papierowej o kontynuowaniu zamieszkania w internacie to 15.06. każdego roku.
5. W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba miejsc w internacie, w postępowaniu rekrutacyjnym brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria:
a. odległość miejsca zamieszkania,
b. wielodzietność rodziny kandydata,
c. niepełnosprawność kandydata,
d. niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
e. niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
f. niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
g. samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
h. objęcie pieczą zastępczą kandydata.
6. Kryteria wymienione w § 5 pkt. 2 mają jednakową wartość i przyjmuje się, że każde kryterium ma jeden punkt.
7. Ustala się następujące terminy postępowania rekrutacyjnego:
a. składanie podania o przyjęcie do internatu do 20.06 każdego roku – załącznik nr 5a do Regulaminu wraz z obowiązkiem informacyjnym – załącznik nr 5b do Regulaminu,
b. weryfikacja podań przez komisję ds. naboru: 21 - 30.06 każdego roku,
c. o przyjęciu wychowanka do internatu Kierownik Ośrodka informuje Rodziców do 10 lipca każdego roku,
d. potwierdzenie przez kandydata woli zamieszkania w internacie - do 15.08 każdego roku.
8. Wychowankowie, którzy w toku postępowania dotyczącego naboru nie zostali przyjęci do internatu, wpisywani są na listę rezerwową.
9. O przyjęciu wychowanka do internatu w trakcie roku szkolnego decyduje Dyrektor KPSOSW w Toruniu.
Dodatkowych informacji dotyczących uczniów udziela
kierownik Ośrodka pani Anna Iglewska
pod numerem telefonu (+48) 502 695 439