“Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz, jeśli nie wie – wytłumacz, jeśli nie może – pomóż”.
Janusz Korczak
Szkoła Podstawowa
Uczniowie do Szkoły Podstawowej nr 25 przyjmowani są na podstawie Orzeczenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego.
W I etapie edukacyjnym
obejmującym klasy I - III
Zaletą takiego nauczania jest:
- indywidualizacja nauczania oraz stwarzanie warunków lepszego poznawania uczniów
- możliwość odniesienia sukcesu edukacyjnego
- integracja z rówieśnikami
- zdobycie szerokiego zasobu wiedzy
- możliwość korzystania z porad interdyscyplinarnego zespołu specjalistów
W II etapie edukacyjnym,
który obejmuje klasy IV-VIII
uczniowie uczą się w systemie blokowym, który umożliwia integrację treści nauczania, kształtowanie umiejętności z różnych pokrewnych dziedzin wiedzy realizowanych w toku jednolitych zajęć dydaktyczno–wychowawczych.
Dla każdego ucznia naszej szkoły opracowywany jest indywidualny program edukacyjno–terapeutyczny. Tworzony jest on w oparciu o wskazania Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej przez zespół nauczycieli i specjalistów pracujących z dzieckiem. Program zawiera diagnozę mocnych i słabych stron ucznia, wskazuje formy i metody pracy z dzieckiem, a także formy i zakres udzielania uczniowi pomocy psychologiczno–pedagogicznej. Wymagania edukacyjne dostosowane są do możliwości uczniów z uwzględnieniem różnego rodzaju deficytów. Program taki przygotowywany jest na dany etap edukacyjny.
Szczególne znaczenie w pracy z naszymi dziećmi mają zajęcia rewalidacyjne, których podstawowym celem jest korygowanie wad, kompensowanie i usprawnianie niezaburzonych funkcji. Dzieci chętnie korzystają z pomocy logopedy, psychologa, pedagoga oraz innych specjalistów.
W zależności od potrzeb mogą uczestniczyć
w następujących formach zajęć:
- usprawnianie technik szkolnych
- integracja sensoryczna
- terapia ręki
- logopedia
- usprawnianie ruchowe
- terapia pedagogiczna
- socjoterapia
- muzykoterapia
- arteterapia
- dogoterapia
- biblioterapia
- zajęcia polisensoryczne
- adaptacja społeczne
- wspomaganie komputerem
- zajęcia dydaktyczno–wyrównawcze
Uczniowie mający problemy adaptacyjne objęci są programem socjoterapeutycznym oraz programami naprawczymi opracowanymi przez specjalistów pracujących w szkole.
W trakcie zajęć rewalidacyjnych stosowane są różnego rodzaju metody pracy dostosowywane do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka nakierowane na jego wszechstronny rozwój. Są to między innymi:metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
- metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- metody i formy stymulacji sensorycznej w rewalidacji osób niepełnosprawnych intelektualnie
- kinezjologia edukacyjna P. Dennisona
- metoda behawioralna dzieci i młodzieży z autyzmem i zespołem Aspergera
- alternatywne sposoby porozumiewania się z dziećmi niepełnosprawnymi
- Biofeedback
Nasze klasopracownie są dodatkowo wyposażone w sprzęt komputerowy, nowe telewizory oraz odtwarzacze DVD, a także tablice interaktywne. Dzięki temu poszerzono możliwość wykorzystania technologii informacyjnej na poszczególnych zajęciach edukacyjnych, a proces dydaktyczny jest bardziej atrakcyjny, przystępny dla uczniów.
Staramy się, aby nasi uczniowie mogli w sposób atrakcyjny i wartościowy spędzić czas wolny. Charakter zajęć pozalekcyjnych wynika z zainteresowań uczniów. Są to między innymi zajęcia: komputerowe, sportowo–rekreacyjne, warsztaty artystyczne, małe formy teatralne, kółka przedmiotowe i inne.
Rodzice chętnie współpracują z wychowawcami, wspólnie przygotowują uroczystości klasowe, urodziny dzieci.
Każde dziecko po lekcjach może dodatkowo ciekawie spędzić czas wolny w świetlicy szkolnej.
Uczniowie mogą starać się o przyjęcie do internatu wchodzącego w skład Kujawsko-Pomorskiego Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Toruniu.
Dodatkowych informacji
w sprawie klas 1-3 udziela wicedyrektor ds. kształcenia przedszkolnego
i wczesnoszkolnego pani Emilia Kwiatkowska pod numerem telefonu (+48) 502 695 379
Dodatkowych informacji
w sprawie klas 4-8 udziela wicedyrektor ds. kształcenia podstawowego pani Aleksandra Zach pod numerem telefonu
(+48) 501 920 055
Nabór uczniów do Szkoły Podstawowej nr 25
wchodzącej w skład Kujawsko-Pomorskiego Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Toruniu odbywa się przez cały rok szkolny. Podstawą przyjęcia ucznia do szkoły jest orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego oraz orzeczenie o kształceniu specjalnym z uwagi na:
z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, niepełnosprawnościami sprzężonymi, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera.
Ponadto uczeń naszej placówki może starać się o przyjęcie do internatu wchodzącego w skład Kujawsko-Pomorskiego Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Toruniu.
pod numerem telefonu (+48) 502 695 379
Komplet dokumentów kandydata do Szkoły Podstawowej:
- Wniosek o przyjęcie do Kujawsko-Pomorskiego Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego(PDF, 0.5MB)
- Oryginał orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Wniosek do Prezydenta Miasta Torunia dla kandydatów zamieszkałych w Toruniu (PDF, 0.5MB)
- Wniosek do Starostwa zgodnego z miejscem zamieszkania kandydata (PDF, 0.5MB)
- Kopia orzeczenia o niepełnosprawności (jeśli uczeń posiada).
- Śwadectwo ostatnio ukończonej klasy
- Dwa zdjęcia
- Klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych i rozpowszechnianie wizerunku(PDF, 0.5MB)