eTwinning
  logo kujawy pomorze logo ministerstwo edukacji logo nexera 
X Międzywojewódzki Przegląd Karaoke w Tczewie

X Międzywojewódzki Przegląd Karaoke w Tczewie


Sukcesy uczniów KPSOSW na X Międzywojewódzkim Przeglądzie Karaoke w Tczewie

7 maja 2025 r. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w jubileuszowym, X Międzywojewódzkim Przeglądzie Karaoke, zorganizowanym przez Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie. Wydarzenie odbyło się w Centrum Aktywizacji Osób Niepełnosprawnych (CAON) w Tczewie i zgromadziło ponad 60 solistów z różnych regionów.
Konkurs podzielony był na trzy kategorie wiekowe:
🔹 Klasy I–III szkoły podstawowej
🔹 Klasy IV–VIII szkoły podstawowej
🔹 Szkoły ponadpodstawowe
Nasi uczniowie zaprezentowali się znakomicie i wrócili z licznymi nagrodami:
Marika K. – II miejsce w kategorii klas I–III SP
Weronika G. – III miejsce, Afan O. – II miejsce w kategorii klas IV–VIII SP
Martyna D. – III miejsce, Antonina B. – II miejsce, Kamil W. – I miejsce w kategorii szkół ponadpodstawowych
To był dzień pełen emocji, pięknych wykonań i wspólnej muzycznej zabawy. Jesteśmy dumni z naszych uczniów – gratulujemy im talentu, odwagi scenicznej i świetnych wyników! 
🎬 Fragmenty występów można obejrzeć na naszym szkolnym TikToku – serdecznie zapraszamy!

Egzaminy zawodowe 2025

Osoby przystępujące do Egzaminu Zawodowego w sesji LATO 2025 prosimy o zapoznanie się z terminami i miejscami egzaminowania – informacje są dostępne w Portalu Zdającego pod adresem: https://portalzdajacego.epkz.cke.edu.pl
Wszelkie informacje dotyczące egzaminu, w szczególności harmonogramy, komunikaty i informacje dotyczące przyborów, dostępne są na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej pod adresem: https://cke.gov.pl/egzamin-zawodowy/egzamin-zawodowy-formula-2019/

Warsztaty graficzne

Podczas dzisiejszych warsztatów uczniowie mieli okazję poznać niezwykłą technikę kolografii – wyjątkowej formy grafiki, która łączy fakturę, eksperyment i kreatywność! ✂️🖌️
Własnoręcznie tworzyli kompozycje plastyczne, odkrywając możliwości druku wypukłego i rozwijając artystyczną wrażliwość.
Zajęcia były pełne twórczej energii, a efekty prac zaskoczyły nawet samych autorów! 👩‍🎨👨‍🎨
Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i cudowną atmosferę!

Przedstawienie "Echo myśli" - Stowarzyszenie Przyjaciół Ośrodka Korczaka

Dziś chcemy podzielić się niezwykłym wydarzeniem, które poruszyło nasze serca!🎭

Wczoraj na naszej scenie odbyło się poruszające przedstawienie
pt. "Echo myśli", przygotowane przez uczniów z autyzmem i ich wspaniałych przyjaciół. Publiczność miała okazję doświadczyć niecodziennego spotkania z emocjami, empatią i pięknem różnorodności. Młodzi artyści pokazali nam swój świat – świat pełen barw, marzeń i niesamowitej wrażliwości.
To, co przeżyliśmy razem, zostanie z nami na długo w naszych sercach. 💖
Dziękujemy wszystkim, którzy byli z nami – na scenie i na widowni. Dzięki Wam to wydarzenie miało tak wyjątkowy klimat. Cieszymy się, że mogliśmy być częścią tej pięknej historii! 
Jesteśmy dumni i pełni podziwu! 

Egzamin ósmoklasisty – maj 2025

13 maja 2025 r. – egzamin z języka polskiego

14 maja 2025 r. – egzamin z matematyki

14 maja 2025 r. – egzamin z języka angielskiego

Punkt widzenia - Iinterdyscyplinarny projekt

PUNKT WIDZENIA - 12 maja 2025

plakat punkt widzenia
Warsztaty graficzne podczas, których uczniowie wykonają kompozycje plastyczne techniką kolografii.
Autorem i prowadzącym warsztaty będzie artysta grafik dr Piotr Florianowicz z Katedry Projektowania Graficznego, Wydział Sztuk Pięknych UMK w Toruniu.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu kulturalnego polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej 2025 w ramach programu dotacyjnego SYNERGIE

Info o projekcie
"Punkt widzenia" - Iinterdyscyplinarny projekt, którego założeniem jest propagowanie idei europejskich poprzez działania kulturalne w przestrzeniach wspólnych, a także wspieranie realizacji priorytetów Polskiej Prezydencji w Radzie UE: solidaryzmu społecznego i wspólnoty. Celem programu jest wsparcie projektów kulturalnych stwarzających warunki do wzmacniania przynależności lokalnych społeczności w Polsce do Unii Europejskiej oraz promowanie praw podstawowych Unii. Celem jest poszukiwanie korelacji pomiędzy historią, a teraźniejszością – czerpiąc z europejskich korzeni – pokażemy ich kontekst i znaczenie we współczesnym świecie. Projekt zakłada szereg działań twórczych, wykładów i spotkań dotyczących prawa obywateli UE, wzmacniających poczucia przynależności i zwracających uwagę na dziedzictwo kulturowe Polski i Europy.
Projekt otrzymał dofinansowanie w konkursie organizowanym przez Narodowe Centrum Kultury w ramach programu "Synergie", który jest elementem krajowego programu kulturalnego Prezydencji Rzeczypospolitej Polskiej w Radzie Unii Europejskiej, przypadającej na okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2025 roku.
Autorem i koordynatorem projektu jest dr Piotr Florianowicz
Katedra Projektowania Graficznego UMK Wydział Sztuk Pięknych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
#Poland25EU #KulturaJestWspólna Narodowe Centrum Kultury
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Polish presidency of the Council of the European Union

W działania twórcze włączeni są studenci z kierunków: Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, Grafika, Prawo oraz młodzież ze szkół średnich i podstawowych. Podsumowaniem warsztatów będzie wystawa plakatów i grafik w przestrzeni otwartej miasta Torunia oraz dwie publikacje.
Organizatorem głównym zadania jest Fundacja Amicus Universitatis Nicolai Copernici w Toruniu.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu kulturalnego polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej 2025 w ramach programu dotacyjnego SYNERGIE.

 

Konkurs głośnego czytania - sprawozdanie

Fragmenty lektur szkolnych, omawianych na lekcjach języka polskiego w klasach 4-8 S.P., czytane były na głos przez uczestników Konkursu Głośnego Czytania, który odbył się w naszej szkole 5 maja 2025 r.

Uczniowie ćwiczyli, w szkole oraz w domu, czytanie na głos wybranych fragmentów lektur: „Akademia Pana Kleksa”, „Tajemniczy ogród”, „Hobbit, czyli tam i z powrotem”, „Mały Książę” oraz „Kamienie na szaniec”, aby podczas konkursu przeczytać wybrane teksty poprawnie, wyraźnie, płynnie, bez pomyłek, z odpowiednią intonacją, zwracając uwagę na znaki interpunkcyjne: przecinki, kropki, wykrzykniki, znaki zapytania.

14 uczniów zaprezentowało umiejętności czytelnicze ukazujące efekty swojej pracy nad brzmieniem i modulacją głosu, aby zaciekawić słuchaczy swoim czytaniem.

Spośród uczniów klas 4-6 najładniejszej interpretacji tekstu dokonali i otrzymali nagrody i wyróżnienia następujący uczniowie:
I miejsce – Manuel T. - kl. 6A
II miejsce  – Antoni G. - kl. 5A
III miejsce  – Patrycja N. - kl. 4A
Wyróżnienie – Anna O. - kl. 6
Wyróżnienie – Michał S. - kl. 6

Wśród uczniów klas 7-8 wyróżnili się pięknym, głośnym czytaniem i otrzymali nagrody następujący uczniowie:
 I miejsce – Weronika G. - kl. 7
II miejsce  – Wanessa N. - kl. 7Ab
III miejsce  – Szymon B. - kl. 7Ab
Wyróżnienie – Karolina C. - kl. 7
Wyróżnienie – Łukasz G-R. - kl. 7Aa

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za tak rzetelne, staranne i odpowiedzialne przygotowanie się do konkursu, bowiem głośne czytanie wymaga od każdego poświęcenia czasu, ćwiczeń, powtórzeń, zrozumienia treści, pracy nad koncentracją uwagi, oswojenia się ze swoim głosem i przełamania tremy podczas występu przed publicznością.

Nagrodzonym uczniom i wszystkim uczestnikom gratulujemy i zachęcamy do czytania książek i poznawania dalszych przygód bohaterów ukazanych  w przeczytanych fragmentach lektur.   

organizatorzy: Marzanna Suda, Iwona Orłowska, Lucyna Błeszyńska

Konkurs - Bohaterowie naszych lektur

Sprawozdanie z konkursu „ Bohaterowie naszych lektur”

W kwietniu 2025 r. odbył się dla uczniów klas 4-8 szkoły podstawowej konkurs plastyczny związany tematycznie z językiem polskim. Zadaniem uczestników było wykonanie pracy plastycznej przedstawiającej wybranego bohatera lub wydarzenie z lektury zawartej 
w podstawie  programowej. Uczniowie chętnie wzięli udział w konkursie wykazując się doskonałą znajomością poznanych lektur poprzez interesujące odzwierciedlenie w pracach plastycznych elementów świata przedstawionego w przeczytanych książkach. Uczestnicy konkursu stworzyli ilustracje do lektur m.in.: „Akademia Pana Kleksa”, „Mitologia grecka”, „Balladyna”, „Hobbit, czyli tam i z powrotem”, „Mały Książę”, „Opowieść wigilijna”, „Pinokio”, „Tajemniczy ogród” i innych znanych im lektur.

Pani Marta Szulc - nauczycielka plastyki - oceniła prace biorąc pod uwagę zgodność prac z tematem konkursu, staranność i samodzielność ich wykonania oraz pomysłowość i oryginalność ilustracji i przyznała wspólnie z organizatorkami następujące miejsca:

Miejsce

Imię i nazwisko     

Klasa

Lektura / bohater z lektury

Klasy 4-6

I

Liliana R.

4A

Akademia Pana Kleksa

II

Patrycja N.

4A

Akademia Pana Kleksa

II

Antoni G.

5A

Syzyf

III

Tomasz B.

4A

Kajko i Kokosz

III

Damian S.

6

Hobbit

Wyróżnienie

Anna O.

6

Dedal i Ikar

Klasy 7-8

I

Laura Sz.

7

O rybaku i złotej rybce - Złota rybka     

II

Martyna C.

7

Mały Książę

II

Dawid M.

7

Pinokio

III

Karolina C.

7

Tajemniczy ogród

III

Oliwia S.

7Aa

Balladyna

Wyróżnienie   

Wanessa N.

7Ab

Mały Książę

 

Nagrodzonym i wyróżnionym uczniom gratulujemy i zachęcamy do czytania lektur i poznawania ciekawych historii ich bohaterów.

Organizatorzy:  Marzanna Suda, Iwona Orłowska, Lucyna Błeszyńska

Kontakt

  • 87-100 Toruń ul. Żwirki i Wigury 15 i 21
  • (+48) 881 211 042 
  • http://sosw.torun.pl
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Pon - Pt 8:00 - 15:00

Ważne linki

Strona została sfinansowana ze środków NEXERY

logo sponsora - przejscie na strone


Nasze przedszkole

  przejscie na strone przedszkola