W bieżącym tygodniu, w klasach 4-8 szkoły podstawowej, przeprowadzono zajęcia edukacyjne dotyczące telefonów zaufania.
17 maja to Międzynarodowy Dzień Telefonów Zaufania dla Dzieci i Młodzieży. Jego głównym celem jest propagowanie idei pomocy dzieciom i młodzieży poprzez rozmowy telefoniczne, dzięki którym będą mogły nie tylko zostać wysłuchane, ale udzielona zostanie im także rada i pomoc. Telefon 116 111 działa przez 7 dni w tygodniu, przez całą dobę.
ZASADY FUNKCJONOWANIA TELEFONU 116 111
Uczniowie dowiedzieli się, że telefon zaufania działa:
- Anonimowo - dzwoniąc, nie musisz podawać swojego imienia, nazwiska ani adresu zamieszkania;
- Bezpłatnie - połączenie jest bezpłatne zarówno z telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych;
- Chętnie - konsultanci 116 111 gotowi są rozmawiać o każdej ważnej sprawie. Jeśli będzie to potrzebne, mogą umówić się na kolejną rozmowę;
- Dyskretnie - wszystko, o czym powiesz lub napiszesz, zostanie między Tobą a konsultantami 116 111. Jeśli poprosisz o pomoc w rozwiązaniu Twoich problemów lub zgodzisz się na to, żeby Ci pomóc – konsultanci 116 111 zajmą się tym.
źródło: https://www.gov.pl/web/kppsp-limanowa/telefon-zaufania-dla-dzieci-i-mlodziezy
Organizatorki: Iwona Orłowska, Alicja Wolter, Aleksandra Zach