Kujawsko - Pomorski Specjalny Ośrodek
 Szkolno - Wychowawczy

im. Janusza Korczaka w Toruniu

Jestem nie po to, aby mnie kochali i podziwiali,
 ale po to, abym ja działał i kochał

Janusz Korczak
 

Start Ośrodek Szkoła Podstawowa

Znajdziesz nas na Facebooku

Uczniowie do Szkoły Podstawowej nr 25 przyjmowani są na podstawie Orzeczenia Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na:

  • niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, niepełnosprawność sprzężoną, niepełnosprawność ruchową, w tym z afazj

  • autyzm, w tym z zespołem Aspergera

W I etapie edukacyjnym obejmującym klasy I - III uczniowie uczą się metodą ośrodków pracy, która pozwala osiągnąć możliwie najlepsze wyniki w pracy dydaktyczno – wychowawczej z dziećmi niepełnosprawnymi umysłowo. Zaletą takiego nauczania jest:

  • indywidualizacja nauczania oraz stwarzanie warunków lepszego poznawania uczniów

  • możliwość odniesienia sukcesu edukacyjnego

  • integracja z rówieśnikami

  • zdobycie szerokiego zasobu wiedzy

  • możliwość korzystania z porad interdyscyplinarnego zespołu specjalistów

Sale, w których przebywają nasi uczniowie są kolorowe, wesołe, przyjazne uczniom, dobrze wyposażone w pomoce dydaktyczne.

W II etapie edukacyjnym, który obejmuje klasy IV-VIII uczniowie uczą się w systemie blokowym, który umożliwia integrację treści nauczania, kształtowanie umiejętności z różnych pokrewnych dziedzin wiedzy realizowanych w toku jednolitych zajęć dydaktyczno – wychowawczych.

Dla każdego ucznia naszej szkoły opracowywany jest indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny. Tworzony jest on w oparciu o wskazania Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej przez zespół nauczycieli i specjalistów pracujących z dzieckiem. Program zawiera diagnozę mocnych i słabych stron ucznia, wskazuje formy i metody pracy z dzieckiem, a także formy i zakres udzielania uczniowi pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Wymagania edukacyjne dostosowane są do możliwości uczniów z uwzględnieniem różnego rodzaju deficytów. Program taki przygotowywany jest na dany etap edukacyjny.

Szczególne znaczenie w pracy z naszymi dziećmi mają zajęcia rewalidacyjne, których podstawowym celem jest korygowanie wad, kompensowanie i usprawnianie niezaburzonych funkcji. Dzieci chętnie korzystają z pomocy logopedy, psychologa, pedagoga oraz innych specjalistów.

W zależności od potrzeb mogą uczestniczyć w następujących formach zajęć:

  • usprawnianie technik szkolnych

  • integracja sensoryczna

  • terapia ręki

  • logopedia

  • usprawnianie ruchowe

  • terapia pedagogiczna

  • socjoterapia

  • muzykoterapia

  • arteterapia

  • dogoterapia

  • biblioterapia

  • zajęcia polisensoryczne

  • adaptacja społeczne

  • wspomaganie komputerem

  • zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze

Uczniowie mający problemy adaptacyjne objęci są programem socjoterapeutycznym oraz programami naprawczymi opracowanymi przez specjalistów pracujących w szkole.

W trakcie zajęć rewalidacyjnych stosowane są różnego rodzaju metody pracy dostosowywane do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka nakierowane na jego wszechstronny rozwój. Są to między innymi:

  • metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz

  • metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

  • metody i formy stymulacji sensorycznej w rewalidacji osób niepełnosprawnych intelektualnie

  • kinezjologia edukacyjna P. Dennisona

  • metoda behawioralna dzieci i młodzieży z autyzmem i zespołem Aspergera

  • alternatywne sposoby porozumiewania się z dziećmi niepełnosprawnymi

  • Biofeedback

Nasze klasopracownie są dodatkowo wyposażone w sprzęt komputerowy, nowe telewizory oraz odtwarzacze DVD, a także tablice interaktywne. Dzięki temu poszerzono możliwość wykorzystania technologii informacyjnej na poszczególnych zajęciach edukacyjnych, a proces dydaktyczny jest bardziej atrakcyjny, przystępny dla uczniów.

Staramy się, aby nasi uczniowie mogli w sposób atrakcyjny i wartościowy spędzić czas wolny. Charakter zajęć pozalekcyjnych wynika z zainteresowań uczniów. Są to między innymi zajęcia: komputerowe, sportowo – rekreacyjne, warsztaty artystyczne, małe formy teatralne, kółka przedmiotowe i inne.

Do tradycji szkoły należą cykliczne imprezy okolicznościowe oraz m.in.:

  • Mikołajki

  • Jasełka

  • Bal karnawałowy

  • „KOCmiczna” noc w szkole

  • Liga warcabowa

  • Mistrz Klawiatury

  • "Nie" uzależnieniom

  • Wojewódzki Konkurs z Informatyki - Mistrz Grafiki Komputerowej

  • Dzień św. Patryka

  • Międzyszkolne Warsztaty Logopedyczne – „Teatr z łyżki”

oraz szereg innych wynikających z bieżącego życia szkoły, np. apele wychowawcze, podsumowanie konkursów, ważnych wydarzeń, itp.

Rodzice chętnie współpracują z wychowawcami, wspólnie przygotowują uroczystości klasowe, urodziny dzieci.

Każde dziecko po lekcjach może dodatkowo ciekawie spędzić czas wolny w świetlicy szkolnej.

Uczniowie mogą starać się o przyjęcie do internatu wchodzącego w skład Kujawsko - Pomorskiego Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Toruniu.

Dalsze informacje: nabór

 

do góry

x

Budujemy przedszkole
Artyści w zawodzie

 

Jubileusz

 

Ważne linki